Virtual Influencers: the Powerful Lifelike in the Fast-changing Technological Era

March 24, 2021

Influencers are people who have the ability to influence others by promoting or recommending the product or service on social media. They can persuade consumers to purchase products until those particular products get out of stock. Moreover, the power of influencers is unexpected because it can be extremely impactful to people's thoughts and minds. Due to the pandemic,  many companies started to create influencers who are the perfect model for their brands to promote products and attract consumers. These influencers will perfectly portray the image of their companies, and can be controlled behaviors because they are not real human. These amazing influencers are called virtual influencers’

 

Instagram: imma.gram

Virtual Influencers’ are digital characters which are generated by computer graphics. They can do almost everything like real humans. Virtual influencers are able to promote brands and products with the creative content and picture on their platforms. The exclusivity of virtual influencers is that they are dashing like the real human being. Apart from promoting products, they can post pictures of their activities as if they were real influencers. For example, they post pictures when they are working out, and they are meeting their friends on the street.

 

Imma is a Japanese girl with a pink bob, flawless skin, and cute character. She is fashionable, popular, and really attractive. She has over 332k followers, and she gets plenty of top brands deals such as Porsche Japan, IKEA, Dior, Puma, Nike, Valentino, Amazon, Calvin Klein, and Valentino. Furthermore, Imma’s pictures are so natural and lively that many people think she is a real human. For example, sewing with the villagers, playing with her dog, dancing, and going outside to meet her friends. Unbelievably, she is just only a virtual influencer!

 

Instagram: imma.gram


Are they good?

In the fast-changing technological age, virtual influencers are one of the best choices for many brands because they can control influencers’ characters and behaviors. Additionally, they are able to generate images of virtual influencers as they want such as hair, face, shape, including race. These are the advantages of virtual influencers that can satisfy many companies. However, there are some disadvantages as well. Some followers may feel that these influencers are not real, and unreliable, so it can also negatively impact the decision of consumers.  As mentioned before, virtual influencers have both advantages and disadvantages for brands, and it all depends on consumers’ judgment and their circumstances. 

Instagram: imma.gram


Virtual Influencers are new and trendy in this era

 Virtual influencers have no life, yet they are powerful. They also have a massive impact on marketing. Therefore, many brands begin to create their own virtual influencers as well. We will definitely see more virtual influencers on online platforms in the future and these influencers will look more life-like until we can separate out whether they are real or virtual!

Retrieved from: https://influencermatchmaker.co.uk/blog/virtual-influencers-what-are-they-how-do-they-work

https://www.virtualhumans.org/human/imma-gram

Other blog Posts

โอกาสร่วมงานกับบริษัทชั้นแนวหน้า Capstone Project Sponsors

โอกาสร่วมงานกับบริษัทชั้นแนวหน้า Capstone Project Sponsors

April 30, 2020

EIC Thailand จะพานักศึกษาทุกคนลงสนามจริงด้วยการทำ “Capstone Project” แก้ปัญหาให้อุตสาหกรรมจริง ร่วมกับองค์กรระดับประเทศเหล่านี้อย่างใกล้ชิด! ทุกทีมจะได้รับโอกาสนำเสนอไอเดียต่อผู้บริหาร รับคำแนะนำจากผู้เชี่ยวชาญ และนำจินตนาการของตัวเองมาสร้างสรรค์เป็นผลงานด้าน entertainment technology ชั้นนำทุกคน

Read More
Capstone Projects การทำงานในสนามจริงกับลูกค้าระดับแนวหน้า

Capstone Projects การทำงานในสนามจริงกับลูกค้าระดับแนวหน้า

April 29, 2020

มารู้จักกับ EIC ผ่านบทสัมภาษณ์จาก Industry Partners! — หลังจากเต็มอิ่มกับการเรียนภาคทฤษฎีในเทอมแรกแล้ว EIC Thailand จะพานักศึกษาทุกคนลงสนามจริงด้วยการทำ “Capstone Project” แก้ปัญหาให้อุตสาหกรรมจริง ร่วมกับองค์กรระดับประเทศเหล่านี้อย่างใกล้ชิด!

Read More
Fly Me ‘To the Moon’ with a Virtual Reality

Fly Me ‘To the Moon’ with a Virtual Reality

April 8, 2021

The dream to fly high and the dream to touch the sky have possibly come true as the previous historical exploration ­– Elon Musk's SpaceX trip around the moon. After that, the new inscribed man-made phenomenon in the world which is a new lunar space race flying the audiences into the moon with a ‘virtual reality’ occurred.

Read More
เทรนด์ 2020 เมื่อวงการบันเทิงถูกเติมเต็มด้วยนวัตกรรม

เทรนด์ 2020 เมื่อวงการบันเทิงถูกเติมเต็มด้วยนวัตกรรม

April 30, 2020

Entertainment Innovation คือหนึ่งในแวดวงที่มีสิ่งใหม่ๆ และเทคโนโลยีที่น่าสนใจที่คนทั้งโลกจับตามองและให้ความสนใจอยู่เสมอวันนี้คุณคามิน ภัคดุรงค์ Creative Technologist และอาจารย์จากโปรแกรม Entertainment Innovation Center (EIC) CMKL University จะมาอัพเดทเทรนด์ในแวดวง Entertainment Innovation ในปี 2020 ให้เราฟังกันว่า ปีหน้าเทคโนโลยีใดจะเข้ามามาอยู่ในชีวิตเราแบบเต็มตัว สิ่งใหม่ๆ ที่จะช่วยยกระดับสื่อบันเทิงให้เราเสพมีอะไรบ้าง ไปดูกัน!

Read More

สมัครเลยวันนี้! EIC Ideation Lab Fellowship 2021 เริ่มคลาสตอน Fall 2021!

หลักสูตรปริญญาโทสาขา Entertainment Innovation ตามหานักศึกษา ป.โท 25 คน ที่มีความเชี่ยวชาญทางด้านเทคโนโลยี และ ครีเอทีฟ เพื่อร่วมกลุ่ม Interdisciplinary เป็นกำลังสำคัญในการสร้าง Entertainment Innovation Lab ไปพร้อมกับอาจารย์และนักวิจัยแนวหน้าของประเทศ!

More Info